Juwelier Burger *****

post hier je ervaringen met verkopers: juweliers, online verkopers, particulieren

Juwelier Burger *****

Berichtdoor Marc-B1 op do dec 13, 2012 23:48

Ik kan er geen duimpje bijzetten, dan maar vijf sterren. :lol:

OK, tweede poging.
Ik had deze bespreking al enkele weken geleden getypt - druk ik "ergens" op een verkeerde toets, en mijn review was weg
Dan was de zin ook wel over...
Enfin, ik heb nu even tijd - én ik had de winkel beloofd mijn ervaringen mee te delen.

Ik had al ervaring met de zaak ( was toen persoonlijk tot daar gegaan ), maar wegens tijdsgebrek én omdat ze iets uniek hadden liggen had ik deze keer de klok online besteld en betaald.

Erg goede, vriendelijke, snelle en correcte communicatie !

Het pakje werd supersnel en op het afgesproken tijdstip door een koerier geleverd. Het horloge zag er prachtig uit, maar wegens superdruk die avond, deed ik er verder niets mee.

De volgend ochtend wou ik ze opwinden en correct zetten, maar er was duidelijk iets mis. De secondenwijzer bewoog, maar de andere wijzers konden niet verzet worden...
Oei, duidelijk een "DOA" ( Death on arrival )

Daar het horloge niet van de minste was, begon ik het al warm en koud te krijgen.....

Een mailtje naar Burger gestuurd en ik kreeg promt het antwoord dat ze zouden zorgen dat alles in orde kwam.

Ben de klok dan maar persoonlijk gaan overhandigen ( in mijn gedachten zag ik al koeriers met pakjes gooien .... )

Wederom erg vriendelijk en correct ontvangen.
Men heeft even naar het horloge gekeken, een bon opgemaakt en mij verzekerd dat ze het nodige gingen doen.

Korte tijd erna kreeg ik bericht dat hun horlogemaker het defect niet kon herstellen ( wellicht door gebrek aan onderdelen vermoed ik ), maar dat ze het terug naar de fabrikant gingen sturen.

Wachttijd: 5 tot 6 weken.

Dat viel nog mee want....( tussen haakjes ) het was een "manufactuur".

Na 5 weken bericht van de zaak Burger dat het horloge was toegekomen.

Ik was bereid om het weer komen op te halen, maar men stelde mij gerust - ik mocht vertrouwen hebben in hun koerier.

Op kosten van de zaak werd het pakje verzonden.

Om 15:00 uur gaf ik het leverings-adres door.

DE DAG EROP ( sorry voor het shouten ) stond men rond 10:00 uur aan het bureel van mijn echtgenote met het pakje ! ! !

Nog nooit zo snel een pak ontvangen.

Enfin, het horloge loopt weer netjes en ik vermoed dat ik nu een horloge heb dat tip-top in orde is.
Een manufactuur dat terug van de fabrikant komt is meestal 200% in orde.

Ik heb dan ook nog de papieren van de herstelling toegezonden gekregen.
Dus als ik het ooit mocht "flipperen" kan ik bewijzen dat dit een quasi nieuw horloge is.

Tja, beste vrienden, omwille van veiligheidsredenen noem ik hier geen merk en type.

Dat is ook niet relevant.

De zaak is voor mij dat Juwelier Burger en zijn fantastisch team dit zéér netjes en correct hebben opgelost.

Een foutje kan altijd en bij iedereen gebeuren, alleen wordt het niet altijd even goed opgelost.

Verkopen kan iedereen, maar de KWALITEIT van een horlogezaak kan je pas inschatten als er zich eens een "probleempje" voordoet.

Daarom hou ik eraan om deze ervaring met jullie te delen.

Als ik ooit nog eens een 2nd hand horloge in de Platielstraat koop, ga ik zéker niet verder dan tot aan Juwelier Burger.

Als het daar goed is, waarom veranderen ????
Marc-B1

Re: Juwelier Burger *****

Berichtdoor Geert T. op vr dec 14, 2012 11:33

Goede service van Burger om zonder enig probleem het horloge te laten fixen.
GMT II, Speedmaster 321, Santos 100, PAM 419, Seamaster 300, Sub ND
Geert T.
Beheerder

Berichtdoor juwelier-burger op za dec 15, 2012 13:55

Het is al naar genoeg als er uiteindelijk toch iets mis is met een aankoop. Als dat alleen maar kan worden opgelost door 'het merk' zelf, dan moet dat maar. Je hebt recht op een goed werkend horloge. Veel draagplezier van dit uitzonderlijk fraaie horloge. Wij zullen hier maar geen afbeelding plaatsen :mrgreen:

Team Burger
juwelier-burger

Berichtdoor remco66 op wo maart 06, 2013 21:10

even een vraag, ik neem aan dat het een nieuw horloge was? Bij een DOA wordt een nieuw artikel toch gewoon omgeruild?
remco66

Berichtdoor Omar1 op za jun 17, 2017 15:39

Als je wat wilt kopen bij deze meneer dan is dat geen probleem.zijn prijzen zijn gemiddeld en hij heeft mooie spullen.vaak wat een ander niet heeft.maar ga je voor klantvriendelijkheid,inruil of service kun je dit deurtje maar beter voorbij lopen.
Omar1

Keer terug naar Ervaringen met verkopers