juwelier Steltman in Den Haag

post hier je ervaringen met verkopers: juweliers, online verkopers, particulieren

Berichtdoor Van Z. op di dec 05, 2006 21:41

Vorige week netjes te woord gestaan bij Steltman. Stond ik 3 minuten voor de deur, blijkt dat je die zélf moet openen :D
Eén verschrikkelijke misser: medewerker: "voor veiligheid leggen wij maximaal 3 horloges op tafel, wilt u er meer zien, dan moet ik er een paar terug leggen..." :shock: M.a.w. u ziet eruit als een dief.
Een blik op mijn Nauta Dutilh-tas deed hem gelijk van gedachte veranderen :D
Niet opdringerig verder en geduldig verhaal over de Breguet type XXI, superklok trouwens.
Van Z.

Berichtdoor Steef op vr dec 08, 2006 9:48

Van Z. schreef:"voor veiligheid leggen wij maximaal 3 horloges op tafel, wilt u er meer zien, dan moet ik er een paar terug leggen

Dat wordt je op school als een van de eerste dingen geleerd:
Presenteren altijd met 1-3-5-7 stuks, en dan leg je de mooiste voor de klant links.
Als je met meer klokken op tafel komt, gaat de exclusiviteit een beetje verloren...
Bingo Club Lid #1
N.F.U. No one likes us, we don't care!
I am perpetual
116710LN - 16610 - 16220
Steef

Berichtdoor Van Z. op vr dec 08, 2006 11:36

Steef schreef:
Van Z. schreef:"voor veiligheid leggen wij maximaal 3 horloges op tafel, wilt u er meer zien, dan moet ik er een paar terug leggen

Dat wordt je op school als een van de eerste dingen geleerd:
Presenteren altijd met 1-3-5-7 stuks, en dan leg je de mooiste voor de klant links.
Als je met meer klokken op tafel komt, gaat de exclusiviteit een beetje verloren...

Wel dom dat ze dan de veiligheid als argument gebruiken. Mooie belediging.
Van Z.

Berichtdoor Bernard op vr dec 08, 2006 11:42

Vooral een beetje knullig als je daarna, na een blik op een tas van een gerenommeerd advocatenkantoor, je handelwijze aanpast.

Dat insinueert pas dat een bewuste persoon er onbetrouwbaar uitziet!

Policy is nog te begrijpen, maar nu komt het als een persoonlijk verwijt (namelijk: er onbetrouwbaar uitzien) over...
Bernard

Berichtdoor Steef op vr dec 08, 2006 11:57

Veiligheid is ook een argument, als je een oneven aantal sieraden op tafel hebt, is het makkelijker overzicht te houden (naar het schijnt).
Bingo Club Lid #1
N.F.U. No one likes us, we don't care!
I am perpetual
116710LN - 16610 - 16220
Steef

Berichtdoor Bernard op vr dec 08, 2006 12:36

Vaak lopen inderdaad lagere medewerkers ook met zo'n tas. Ik ken een aantal kantoren waar de maten/advocaten liever leren aktetassen dragen.

Je ziet dan veel stagiairs en/of ondersteunend personeel met "de bedrijfstas".

Maar goed, je kunt een boek niet (alleen) beoordelen op zijn kaft....

Bijzonder irritant, maar ik merk het verschil ook tussen binnenwandelen met een maatpak en het rondlopen in een spijkerbroek. Net of je ineens handelingsonbekwaam, insolvent of ernstig minderjarig wordt...
Bernard

Berichtdoor JeffH op vr dec 08, 2006 14:45

Afgelopen zomer heb ik een cartier bij Steltman gekocht. Ik had gewoon een spijkerbroek en een polo aan en had totaal niet het idee dat dat een nadelig effect had op de handelwijze van het verkopende personeel.
Ik was tevreden over de manier waarop ik door de winkeldame aldaar werd geholpen en gunde haar dan ook de verkoop van het horloge.
JeffH

prima zaak !

Berichtdoor watchron op vr jan 26, 2007 23:04

Was vandaag bij Steltman voor een PAM 190. Ik was overigens casual gekleed, spijkerbroek e.d. en had een weinig schokkend horloge om de pols.

Werd geduldig geholpen door een vriendelijke meneer met kennis van zaken (Altijd fijn als je toch een stevige aankoop overweegt). Nam alle tijd om e.e.a. uit te leggen, eigenlijk een heel prettig gesprek over horloges gevoerd. En dit terwijl er toch flink wat aanloop was op een vrijdagochtend.

Was alles bij elkaar ruim een uur binnen, heb vervolgens afgerekend en kreeg nog een aantal zeer fraaie "goodies" mee naar huis. Ook een schroevendraaiertje (helaas niet standaard bij de 190) werd probleemloos voor mij geregeld. E.e.a. wordt in een "neutrale" tas voor je ingepakt zodat niet het gehele Noordeinde kan zien waar je bent bent gaan winkelen. Zeer handig met het oog op personen met minder eerbare bedoelingen.

Kortom, wat mij betreft een prima zaak. Ik kom er nog wel eens terug.

Watchron
watchron
**

Berichtdoor FratelloWatches op za apr 21, 2007 11:33

jeroen schreef:ik heb contakt gehad met de firma STELTMAN WATCHES en ik heb dit probleem aan hun voor gelecht omdat ik het heel jammer vind dat een zaak als STELTMAN WATCHES dit soort service leverd en ik niet kan geloven dat dit de bedoeling is
ik heb dit als antwoord gekregen

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij zullen nooit onderscheidt maken tot wie er bij ons binnen komt en voor welke vraag of interesse dan ook. Ik kan het niet accepteren dat iemand onze zaak zo kan verlaten en zoek dit dan ook uit. Helaas kan ik gedane zaken niet keren en wij zullen hier lering uit trekken.

Prettig weekend.

Met vriendelijke groet,

Andrew Brom

STELTMAN WATCHES

Geweldig, want die Andrew is juist de ergste van het hele stel daar. De winkel is erg fraai, maar het personeel is onverschillig en erg uit de hoogte. Liever naar een van de andere horlogezaken in 't Noordeinde.

RJ
FratelloWatches
**

Berichtdoor Sjors op za apr 21, 2007 11:50

Ik ben keurig geholpen bij steltman toen ik voor een extra schakel voor mijn blancpain kwam. Deze moest besteld worden en was op de afgesproken datum ook binnen gekomen. De schakel is ter plekke aangezet, wat een tien minuten in beslag nam. Ik was overigens gewoon casual gekleed in jeans en had nota bene een eastpak rugzak bij me :wink: .
Sjors

Berichtdoor Brava op za apr 21, 2007 19:06

Sjors schreef:Ik ben keurig geholpen bij steltman toen ik voor een extra schakel voor mijn blancpain kwam. Deze moest besteld worden en was op de afgesproken datum ook binnen gekomen. De schakel is ter plekke aangezet, wat een tien minuten in beslag nam. Ik was overigens gewoon casual gekleed in jeans en had nota bene een eastpak rugzak bij me :wink: .

Grappig, indertijd wilde ik de X-71 van mijn Flyback af laten halen en daar wilden ze het horloge een week voor hebben. Maar dat verhaal ken je al, meen ik.
We apologise for the inconvenience.

Afbeelding
Brava

Berichtdoor Sjors op za apr 21, 2007 20:13

Brava schreef:
Sjors schreef:Ik ben keurig geholpen bij steltman toen ik voor een extra schakel voor mijn blancpain kwam. Deze moest besteld worden en was op de afgesproken datum ook binnen gekomen. De schakel is ter plekke aangezet, wat een tien minuten in beslag nam. Ik was overigens gewoon casual gekleed in jeans en had nota bene een eastpak rugzak bij me :wink: .

Grappig, indertijd wilde ik de X-71 van mijn Flyback af laten halen en daar wilden ze het horloge een week voor hebben. Maar dat verhaal ken je al, meen ik.

Klopt. Vreemde situatie inderdaad. Misschien is de "strategie" in de tussentijd veranderd en geven ze prioriteit aan kleine zaken als deze zodat de klant tevreden de winkel verlaat.
Sjors

Re: juwelier Steltman in Den Haag

Berichtdoor Monochrome op zo jan 11, 2009 9:45

Ik heb gisteren ook weer een bijzondere ervaring gehad bij Steltman. Hierover heb ik een verhaaltje gepost op mijn weblog, maar hier even de korte versie...

Ik was met een vriend bij Steltman die serieus geinteresseerd was in een Panerai GMT en de verkoper pakte dat horloge en voor mij nog even een PAM212 die ik graag een keer om mijn pols wilde passen. Dit is namelijk mijn favoriete Panerai chronograph... maar heb ik alleen nog maar op foto's gezien.
Nadat de verkoper, Andrew Brom (zoon van de eigenaar), de gevraagde horloge gepakt had, zei hij dat hij me al eerder in de zaak gezien had en vroeg of ik bij Steltman al eens een horloge gekocht had. Nee dus... dat had ik nog niet. Daarop vroeg hij me of hij dan nog wel tijd in mij moest investeren.
Persoonlijk vind ik dat verkooptechnisch een bijzonder ongelukkige vraag. De houding die hij erbij had maakte het voor mij ronduit stuitend. Ik heb dus het horloge van mijn pols gedaan en heb vriendelijk afscheid genomen.... en ga dus nooit meer naar Steltman.

Ik kom er sinds een paar jaar, gemiddeld loop ik 2 keer per jaar naar binnen en mijn bezoekjes duren nooit echt lang. Een enkele keer max. 30 minuten maar meestal ben ik binnen 10 minuten alweer naar buiten. Koffie heb ik er nog nooit gehad...

Ik ben echt verbaasd over een dergelijke attitude...
Monochrome
*

Ben bang dat ze het nooit leren bij Steltman

Berichtdoor Geo op zo jan 11, 2009 9:59

Klanten komen en gaan
en merken komen en gaan, bij Steltman.
Wat je er vandaag koop, hebben ze morgen niet meer.
Wat dat betreft lijkt het de Bijenkorf wel.
Mijn neef van 18 ging terug met zijn bij Steltman gekochte TagHeuer, (horloge liep achter).
De jongen werd weggestuurd omdat Steltman het merk niet meer voerde.
Ik vond dat ook onbegrijpelijk.
Geo
Geo

Berichtdoor Gerard op zo jan 11, 2009 10:04

Binnenkort (tussen nu en twee jaar) dus opheffingsuitverkoop bij Steltman.
Perfection is reached not when there is no longer anything to add,
but when there is no longer anything to take away.
-- A. Saint-Exupery
Gerard

Berichtdoor Dennisf op zo jan 11, 2009 11:22

Gisteren net zoals monochrome ook Steltman bezocht. Allereerst werkte de voordeur nogal vreemd waardoor we met 4 personen (een oudere heer en dame en mijn vrouw en mijnspersoon) tegelijk in het voorportaal terecht kwamen. De dame van de winkel keek verschrikt alsof we de boel kwamen overvallen en de oudere dame vroeg zich af of dit allemaal wel "mocht" (lekker belangrijk of iets mag, we willen naar binnen het is -5 graden).

Binnen werd het oudere stel direct door de dame geholpen terwijl ze aangaven even rustig te willen kijken en het stel gaf aan dat zij ons wel mocht helpen. Dat paste niet helemaal in haar plannetje en tot twee keer toe zei ze dat dat niet nodig was en of ze hen niet iets te drinken en een stoel kon aanbieden :?:

Rondje door de zaak gedaan, mooie vitrines met een paar hele speciale IWC's (o.a. een skeleton en die is echt vies) en mooie JLC's. Een verkoper met donker haar stond ons te woord. We gaven aan dat we interesse hadden in Cartier (ballon blue), Rolex en Chopard. De Cartier's kwamen direct op tafel, mijn vrouw gaf toen gelijk aan dat ze ze in het echt vond tegenvallen en dat ze liever voor Rolex of Chopard wilde kijken. Rolex wordt niet gevoerd bij Steltman (wel te leveren via hen) en Chopard lag in de andere vestiging. Ook nog even gevraagd wanneer de nieuwe Aquatimers gaan komen. Daarop werd ik gelijk in het systeem gezet en is mij beloofd dat ik gebeld wordt als ze binnen gaan komen. Dat vond ik slim gehandeld.

Al met al zijn we goed geholpen, het is allemaal wel wat afstandelijker en minder relaxed als hun collega verderop in de straat. Daarbij merk je duidelijk dat ze zich op een bepaald marktsegment richten en als je daar qua plaatje niet naar uitziet dat er minder interesse/aandacht is. Verder vind ik de collectie behoorlijk beperkt (wellicht dat er achter nog een hoop ligt, maar in de vitrines was weinig te zien).
Aut viam inveniam, aut faciam
Dennisf

Berichtdoor Wimster op zo jan 11, 2009 13:27

Monochrome schreef:Ik heb gisteren ook weer een bijzondere ervaring gehad bij Steltman. Hierover heb ik een verhaaltje gepost op mijn weblog, maar hier even de korte versie...

Ik was met een vriend bij Steltman die serieus geinteresseerd was in een Panerai GMT en de verkoper pakte dat horloge en voor mij nog even een PAM212 die ik graag een keer om mijn pols wilde passen. Dit is namelijk mijn favoriete Panerai chronograph... maar heb ik alleen nog maar op foto's gezien.
Nadat de verkoper, Andrew Brom (zoon van de eigenaar), de gevraagde horloge gepakt had, zei hij dat hij me al eerder in de zaak gezien had en vroeg of ik bij Steltman al eens een horloge gekocht had. Nee dus... dat had ik nog niet. Daarop vroeg hij me of hij dan nog wel tijd in mij moest investeren.
Persoonlijk vind ik dat verkooptechnisch een bijzonder ongelukkige vraag. De houding die hij erbij had maakte het voor mij ronduit stuitend. Ik heb dus het horloge van mijn pols gedaan en heb vriendelijk afscheid genomen.... en ga dus nooit meer naar Steltman.

Ik kom er sinds een paar jaar, gemiddeld loop ik 2 keer per jaar naar binnen en mijn bezoekjes duren nooit echt lang. Een enkele keer max. 30 minuten maar meestal ben ik binnen 10 minuten alweer naar buiten. Koffie heb ik er nog nooit gehad...

Ik ben echt verbaasd over een dergelijke attitude...

wow, dit is niet het eerste negatieve bericht over Steltman maar het slaat m.i. alles. Ze zullen geen last hebben van de economische crisis lijkt me. Frank, ik denk dat je het juiste hebt gedaan door de tent te verlaten, ik snap niet hoe hij een dergelijke vraag/opmerking kan maken en ook ik heb al hel wat Nederlandse juweliers bezocht om alleen maar te kijken en dit heb ik never nooit meegemaakt. Bij Pertijs niet, bij Boers niet, bij Ibink Alkmaar etc. etc. Als ik af en toe voor mijn werk in Maastricht moet zijn loop ik regelmatig even bij Martens binnen. Ik geef toe, door de Horomundi meeting in 2007 ken ik de verkoper maar desondanks is het altijd even kletsen over horloges met een bak koffie...

Nou ja, het zal wel aan mij liggen, schandalig.

gr. Wim
Laatst bijgewerkt door Wimster op zo jan 11, 2009 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Dream as if you"ll live forever,
Live as if you"ll die tomorrow. James Dean
Wimster
**

Berichtdoor Misha op zo jan 11, 2009 14:22

Inderdaad belachelijk. En dit ondanks het contact wat Jeroen heeft gehad in 2006. Zie brief vorige pagina.
Zijn het nog steeds dezelfde mensen die daar de tent runnen? Zou dan namelijk best wel eens een mail willen sturen naar hun, ben benieuwd wat hun reactie hierop is.
"When a strong man uses weak methods, then weak methods can become strong --- but when a weak man uses strong methods, then strong methods become weak!"
Misha

Berichtdoor FratelloWatches op zo jan 11, 2009 17:24

Kansloos inderdaad. Alhoewel, ik heb vandaag wat tijd gestoken in het vinden van een geschikte cursus klantvriendelijkheid:

http://www.fratellowatches.com/archives ... e-for-you/
FratelloWatches
**

Berichtdoor Misha op zo jan 11, 2009 21:10

FratelloWatches schreef:Kansloos inderdaad. Alhoewel, ik heb vandaag wat tijd gestoken in het vinden van een geschikte cursus klantvriendelijkheid:

http://www.fratellowatches.com/archives ... e-for-you/

Mooi stukje weer, heb het met plezier gelezen =D>
Hetzelfde geld trouwens voor de rest van je blog, altijd leuk om te lezen.

Dat van die Lange is ook echt absurd. Echt ongelofelijk waar die man het lef vandaan haalt.
"When a strong man uses weak methods, then weak methods can become strong --- but when a weak man uses strong methods, then strong methods become weak!"
Misha

VorigeVolgende

Keer terug naar Ervaringen met verkopers