Gisteren net zoals monochrome ook Steltman bezocht. Allereerst werkte de voordeur nogal vreemd waardoor we met 4 personen (een oudere heer en dame en mijn vrouw en mijnspersoon) tegelijk in het voorportaal terecht kwamen. De dame van de winkel keek verschrikt alsof we de boel kwamen overvallen en de oudere dame vroeg zich af of dit allemaal wel "mocht" (lekker belangrijk of iets mag, we willen naar binnen het is -5 graden).
Binnen werd het oudere stel direct door de dame geholpen terwijl ze aangaven even rustig te willen kijken en het stel gaf aan dat zij ons wel mocht helpen. Dat paste niet helemaal in haar plannetje en tot twee keer toe zei ze dat dat niet nodig was en of ze hen niet iets te drinken en een stoel kon aanbieden
Rondje door de zaak gedaan, mooie vitrines met een paar hele speciale IWC's (o.a. een skeleton en die is echt vies) en mooie JLC's. Een verkoper met donker haar stond ons te woord. We gaven aan dat we interesse hadden in Cartier (ballon blue), Rolex en Chopard. De Cartier's kwamen direct op tafel, mijn vrouw gaf toen gelijk aan dat ze ze in het echt vond tegenvallen en dat ze liever voor Rolex of Chopard wilde kijken. Rolex wordt niet gevoerd bij Steltman (wel te leveren via hen) en Chopard lag in de andere vestiging. Ook nog even gevraagd wanneer de nieuwe Aquatimers gaan komen. Daarop werd ik gelijk in het systeem gezet en is mij beloofd dat ik gebeld wordt als ze binnen gaan komen. Dat vond ik slim gehandeld.
Al met al zijn we goed geholpen, het is allemaal wel wat afstandelijker en minder relaxed als hun collega verderop in de straat. Daarbij merk je duidelijk dat ze zich op een bepaald marktsegment richten en als je daar qua plaatje niet naar uitziet dat er minder interesse/aandacht is. Verder vind ik de collectie behoorlijk beperkt (wellicht dat er achter nog een hoop ligt, maar in de vitrines was weinig te zien).